Spannend steunscenario ABNAMRO

In mijn TA coaching commentaren op het koersverloop van ABNAMRO was ik in de afgelopen weken behoorlijk negatief, de chart gaf hier aanleiding toe. Maar als ik nu de korte termijn grafiek bekijk, dan gloort er wat licht aan het einde van de tunnel. En dat is voor speculatief ingestelde anticiperende koopjesjagers voldoende om tot actie over te gaan. Ik zal voor hen het spannende steunscenario nader duiden.

Stevige afdaling
Half november dook de koers onder de gemiddelde lijn die toen rond krap 17,00 in het veld lag. Er volgde een stevige afdaling, keurig begeleid en ondersteund door de marktlensindicartoren en de NBTrade Indicator. De beren drukken de koers tot aan de groene steunstreep op 15,54. Zou dit voldoende zijn voor een koopkans? Alles ziet er toch nog rood en zwart uit?

Voor de muziek uitlopen
Formeel moet ik als TA coach melden dat er nog geen koopkans wordt aangereikt. Alle indicatoren nog in de min, geen witte candle, dus afblijven. Maar charttechnisch gezien is er iets voor te zeggen om alvast wat anticiperende koopjes in te slaan. In oktober was de 15+ zone toch ook een springplank voor de bulls? Waarom nu dan niet? De geschiedenis, althans de belegger, herhaalt zichzelf toch? Als de bulls komende week in actie komen, heb je als speculant tegen prima prijzen gehandeld. Wil je liever wachten op een witte candle op hogere niveaus, dan is dat de prijs die je betaalt voor een afwachtende houding. Helemaal niet erg, aan u de keuze welke optie u kiest.

Letwel, onder 15,50 delen de beren een nekslag uit, dan de koopposities natuurlijk opruimen.

Ga naar de BNP Paribas Turbo’s en Boosters van ABNAMRO

TA coaching op schrift....

Als extra inspiratiebron voor de actieve belegger staat er iedere week een column in de BNP Paribas Nieuwsbrief. Daarnaast publiceren wij wekelijks op DAH en Belegger.nl.

Dit kan een korte analyse zijn van een interessant aandeel, maar ook een uitgebreider artikel met waardevolle, blijvende achtergrondinformatie op het gebied van technische analyse, waarbij kennisoverdracht centraal staat.